Saturday, July 20, 2013

悅兒的英語測試

由於悅兒對住我就講廣東話
對住媽咪就轉成普通話
係學校有中國人同學仔
所以都係中文交流
基本上我只係聽過佢say yes or no

由於我每次係悅兒身邊時佢都只講廣東話
終於同我洋人母親出街希臘展品
特意交託洋母留意悅兒說話一起玩Lego
然後去了逛希臘展品

後來悅兒發現我唔見咗時候
洋母說:You stay here (with other kids to play with Lego on the table), I will get him (your papa)
悅兒說: No, you stay. I will get him.

雖然說法是簡單
但口音純正

以下是洋母的評價:
Well I feel honored. He spoke perfect English and took charge of the situation- he also realized I don't speak Chinese

我終於証明到悅兒會說英語
總是怕佢唔能夠和西人同學溝通

No comments:

Post a Comment